Edition'22 – En branschbibel har skapats
I slutet av 2021 lanserade den svenska branschorganisationen Sveriges Tidskrifter en helt ny tidning som fick namnet Edition.
Sveriges Tidskrifter är Sveriges största branschorganisation inom medieområdet, och som de själva uttrycker det så är deras publik både kunnig och kräsen. Därför skulle man ta fram en premiumprodukt som tar grepp om en bransch i förändring.
En hjälpande hand från Stibo Complete
Stibo Complete var med redan från början. Vi gav råd om bästa val av papper, effekter på omslaget och såg till att drömmen om den kreativa framsidan blev verklighet.
Dessutom blev Edition packat i papper istället för plast med vår paperwrap-lösning.
En slags branschbibel
Sveriges Tidskrifter har 375 medlemmar – allt från kommersiella livsstilsvarumärken till fackföreningstidningar och digitala aktörer. Läsarnas sammansättning ställer därför stora krav på innehållet.
Det har man tagit hänsyn till i tidningen, och den innehåller spännande läsning om bland annat affärsmodeller, journalistik, digitalisering, marknadskommunikation, annonser och trender. Planen är att tidningen ska ges ut årligen och fokusera på framtiden. Det här är tidskriftsbranschens egen bibel, som kan sparas länge, och bläddras i många gånger.