Snabbt växande trend blev en stor kampanj på Blend

DK Company, som står bakom mer än 20 klädmärken, däribland herrklädesmärket Blend, kontaktade Stibo Complete för en kampanj i Blends butiker. Kampanjen baserades på en tävling om att vinna padelutrustning. Blends DNA ”Only for the real rich* (*Rik på det som är viktigt)” passar perfekt med den snabbt växande trenden med padel; en sport som gör dig glad och rik på livet. 

Rätt val av material  

Stibo Complete bjöds in till ett inspirationsmöte för att hitta rätt lösningar för kampanjen. Man ville ha ett sammanhängande och enhetligt utseende för POS-materialet. Flera material övervägdes, men det slutade med att vi valde kanalplast, eftersom den kunde användas både som tävlingslåda och skylt. Lådan var tillverkad av 4 mm kanalplast och skylten av 10 mm kanalplast, som med sin öppna bikakestruktur gav Blend ett coolt och rått utseende. Dessutom trycktes 15 000 tävlingsblad som delades ut i butikerna.

Stibo Complete är otroligt trevliga att arbeta med, och det är inte första gången vi har haft goda erfarenheter av dem när det gäller kampanjutveckling. Du kan känna dig trygg när du arbetar med dem, och det är ett stort plus.
Fie Schmidt
Visual Graphic Designer hos DK Company

Kampanjpaket

Totalt skulle 150 butiker få POS-material, tillsammans med Blends eget tävlingsmaterial bestående av padelracketar, bollar, tröjor, träningsbyxor, vattenflaskor, kepsar och strumpor. Allt packades på Stibo Completes kampanjförpackningsavdelning med packsedlar och levererades till DK Companys lager.

GigantPrint - Snabbt växande trend blev en stor kampanj på Blend
GigantPrint - Snabbt växande trend blev en stor kampanj på Blend
GigantPrint - Snabbt växande trend blev en stor kampanj på Blend
GigantPrint - Snabbt växande trend blev en stor kampanj på Blend
GigantPrint - Snabbt växande trend blev en stor kampanj på Blend

Relevanta kundcase