Från scoutkläder till prisbelönt detaljhandelskedja
Idag är Naturkompaniet en välrenommerad och erkänd detaljhandelskedja som har gått från att vara leverantör av scoutkläder till att bli ett prisbelönt företag inom hållbara kläder och utrustning. Företagets engagemang för miljön och deras innovativa inställning till sitt produktsortiment har varit avgörande för deras framgång.
Som ett erkännande av sitt hållbara arbete har Naturkompaniet fått flera utmärkelser, bland annat titeln Sveriges mest hållbara kläd- och skomärke (Sustainable Brand Index) och Sveriges mest hållbara detaljhandelskedja (Retail Awards). Dessa utmärkelser har inte bara befäst deras position som en ledande aktör inom hållbart mode utan har också bidragit till att ytterligare förbättra deras rykte och attrahera en bredare kundbas.
Butiker med inriktning på natur och miljöprofil
Naturkompaniets butiker speglar företagets engagemang för miljön. Butikerna är omsorgsfullt inredda med fokus på naturen och har en tydlig miljöprofil. Gröna färger, träskyltar och vackra naturbilder skapar en atmosfär som bjuder in kunderna att uppleva och interagera med naturen.
Vi har inrett butiker i Sverige med allt från backdrops (textilbilder) till prisskyltar i trä, cellplastkartong, affischer samt aluminiumramar med och utan LED-lampor. Till fasaden har vi dekorerat deras fönster med både utskuren och tryckt folie.
Dessa element bidrar till en unik och tilltalande shoppingupplevelse som avspeglar Naturkompaniets värderingar och produkter.
Med 79 butiker* runt om i Norden har Naturkompaniet etablerat sig som en ledande detaljhandelskedja inom friluftsutrustning och hållbart mode. Dessutom ger Naturkompaniet ut ett populärt friluftsmagasin som når över 267 000 läsare och ger ytterligare inspiration och kunskap till friluftsintresserade.
*De 79 butikerna består av: sex Naturkompaniet- och två Fjällräven-butiker i Norge, 37 i Sverige, 21 i Finland samt 13 butiker i Danmark där 11 är Friluftsland och de sista två är Fjällräven.