Omprofilering för ett färgstarkare Wordline
Bambora har förvärvats av betaljätten Worldline, och eftersom Stibo Complete tidigare hade hanterat emballageuppgifter för Bambora fick vi återigen möjlighet att omprofilera och förnya alla produktförpackningar och element för hela den nordiska detaljhandelsmarknaden.
Den stora skillnaden var att Worldlines Corporate Visual Identity (CVI) hade betydligt fler färgval, kombinationsmöjligheter och designvariationer än det tidigare Bambora-universumet.
Denna spännande utmaning tog oss genom en omfattande serie tester och provtryck, där vi också fick möjlighet att förbättra produkternas funktionalitet, design och hållbarhet. Vi höll fast vid engagemanget för miljövänliga material utan att kompromissa med funktionalitet och kvalitet. Worldline, som är en stor aktör inom betalningsbranschen, har en global medvetenhet om miljö och kvalitet (ESG/CSR) över de olika ländernas gränser.
Online Marketing Portal
Samtidigt utvecklade vi en ny Online Marketing Portal som gav en visuellt förbättrad upplevelse, med fokus på användarvänlighet och intuition samt en snabb och enkel beställnings- och leveransprocess. Portalen utformades i linje med den nya visuella identiteten, vilket skapade en mer sammanhängande och attraktiv plattform för onlinemarknadsföring.
Miljömässiga höjdpunkter i Worldline-kartongen:
FSC®
PEFC®
Koldioxidneutral
ISEGA/FDA-godkänd för direktkontakt med livsmedel
Oblekt kartong
100 % komposterbar
100 % återvinningsbar
100% biologiskt nedbrytbar